Sunday 29 April 2012

mengimbau kembali..



maaf lama tak update blog...
orait,,post kali ni aku nak cerita tentang kawan-kawan aku kat matrik dulu..
Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan,,banyak suka, duka, waktu aku kat sana dulu...
orang kata,,kawan bergelak,,ada kat mana-mana,,kawan menangis,,susah nak cari...

bertuah aku ada mereka-mereka ni..
dari kiri: khairul, najwan, aku, ewa, nazirah..
kenapa mereka???sebab mereka laa yang ada waktu susah senang aku,, boleh faham aku,, tahan dengan perangai aku,, kawan paling best kat matrik dulu,,
2 aweks tu roomate aku,,,dan 2 jejaka tu classmate aku..hehe
ok,,aku start ngn roomate aku dulu...

1st,,Nur Ezwa Khairunnisa Binti Mohd Kamal..
matrikulasi - sains hayat,,
sekarang- course biologi di UITM Shah Alam..
asal - Melaka 

orait,,ewa, ewa, ewa....dah macam kakak aku kat bilik,,hehe antara kami bertiga bagi aku dia agak matang,,
maksud aku,,aku tak lah kebudak-budakan sangat,,tapi ewa lagi matang laa dari aku...hehe
agak kuat makan walaupun badan kecik je tapi tak suka makan coklat,, sangat garang,, sangat kemas,, dan sangat strict..huhu 
ewa yang ajar aku tengok cerita korea,, dia yg tolong marah aku kalau aku buat salah,,dan macam-macam lagi..



2nd,,Siti Nazirah Binti Rahmat...
matrikulasi - sains fizikal,,
sekarang - course medical electronic di Universiti Tun Hussein Onn 
asal - Johor

nazirah pulak,,sangat peramah,,sangat slumber,,hehe
kawan aku yang sangat cool,,,selalu pasang alarm kuat2,,pastu pagi,,aku yang tutup alarm..==" 
pun kuat makan jugak,, selalu study sama-sama,, time study sangat fokus,,tp lepas setengah jam,,dah tidur..hehe nazirah suka melukis,,,monumen-monumen agung kat bilik kami semua hasil karya dia,,dan sangat hebat berbahasa melayu,,kami tak dapat nak tandingi kehebatan nazirah berbahasa..hehe :)

selesai tentang roomate aku,,,pasal classmate aku pulak...

3rd,, Muhamad Khairullah Bin Mohtar
matrikulasi - perakaunan
sekarang - course komputer sains (teknologi maklumat) UITM Perlis
asal - Selangor

kherul,,,,,kuat touching....haha kherul kawan sekelas aku,,banyak tolong aku waktu dalam kelas,,selalu back up aku kalau aku kena buli,, dengar semua masalah aku,, dan tegur aku kalau aku buat salah..memang dia paling besar antara kami berlima,,tapi dia paling adik,,sebab bufday dia paling last,,(25 dec) dan paling kuat merajuk...tapi kherul tetap kawan aku yang baik..roomate aku pun rapat ngn kherul sebab kitorang selalu study sama..mostly antara kami berlima,,kherul paling banyak kena buli,,haha agak kesian..

4th,, Muhammad Najwan Bin Amat Yahaya
matrikulasi - perakaunan
sekarang - course accounting di Universiti Malaya
asal - Selangor

najwan,,najwan,,najwan...ketua praktikum aku yang kedekut...ooopss,,, hehe bukan kedekut,,tapi sangat berjimat cermat,, banyak ajar aku untuk course akaun,,sangat pandai (kaki 4flat),,ketua yang baik,berdedikasi dan bertoleransi,,tapi berhati batu,, sangat jaga makan dan abg muscle kat kelas aku dulu..hehe najwan pandai,,jadi aku ambil peluang untuk belajar dengan dia course akaun sebab aku baru lagi dalam bidang ni,,alhamdulillah,,apa yang diajar bagi hasil yang baik untuk aku..ketua praktikum yang baik waktu kat matrik dulu sebab dia tak selalu marah-marah kitorang,,tapi kalau waktu dia lapar,,dia akan marah kalau kitorang buat hal..najwan hebat dalam silat,,jadi no wonder laa kalau badan dia ber'muscle'..hehe


#seriously aku rindu diorang,,,lama kot x jumpa,,contact by phone je..masing-masing dah jauh..tapi aku harap hubungan kitorang kekal..walaupun masing-masing dah ada kehidupan sendiri nanti..:)#





No comments:

Post a Comment