Monday 30 July 2012

hidup dan mati...

MATI

apa yg korang andaikan kalau baca berita dekat link atas tu???
ya,,,di tulisan 'MATI' itu ada satu berita...yang sekarang agak kecoh jadinya..
mengatakan isteri mati diBUNUH tetapi dengan cara BUNUH DIRI...
siapa yang dipersalahkan???
sang suami yang menjumpai mayat isteri yang dikatakan bunuh diri....
ya,,aku pn fikir macam tu...
kuatkan pengaruh BERITA????
sampaikan ada,, tidak cukup dengan BINATANG,,,SYAITAN dilabelkan kepada SUAMI....
macam mana kalau sebenarnya isteri yang bersalah,,
bergaduh,,sampai menyebabkan kematian....
HEH,,,mustahil laa BERITA nak keluarkan cerita ni,,,
tak GEMPAK laa...
dan walau macam mana pun....
penonton tetap akan berkata...
"tak patut SUAMI dia buat macam tu,,,maafkan je la"
tp ingat...(kita masih manusia,,hamba Allah yang lemah,,dan takde satu pun yang sempurna)
hebatkan kita,,menilai kepada sesuatu yang kita tak tahu pucuk pangkalnya....
manusia,,,,,,

mungkin agak pelik penulisan aku kali ni,,,
aku tak memihak pada sesiapa,,,
sama ada si SUAMI,, ISTERI,,ataupun PENONTON....
jadi pengajaran untuk aku juga,,,
jangan menilai sesuatu benda yang kita tak tahu cerita sebenarnya....
ohh,,,bulan ramadhan penuh keinsafan...
haih,,,,dunia,,,dunia...

Al-fatihah untuk si mati,,,
salam takziah untuk si suami yang masih hidup lagi,,,
maaf tak banyak yang aku dapat bantu untuk kalian,,,
cuma pesanan untuk diriku sendiri..

yang hidup

No comments:

Post a Comment