Thursday 11 October 2012

saya sayang kawan saya..



Kadang-kadang.. kita kena sedar,, yang diri ni tak setaraf..
Kadang-kadang.. kita kena sedar,, yang diri ni x penting..
Kadang-kadang.. kita kena sedar,, kita hanya diperlukan bila susah sahaja..
Kadang-kadang.. kita kena sedar,, tak semestinya setiap pertolongan akan diberi balasan..
Kadang-kadang.. kita kena sedar,, diri ini amat hina apabila mereka senang..
kadang-kadang.. kita kena sedar,, dunia ini amat tidak adil..

Tapi kadang-kadang aku berfikir,, kita kena jugak berdikari...
kena berdikari tanpa mengharap pertolongan dari sesiapa...
siapalah aku nak mengharapkan pertolongan...
pertolongan atau layanan baik...
aku bukan sesiapa...
aku langsung tiada apa-apa...
mungkin ada... tapi apabila mereka susah...

sehinggakan kadang-kadang aku berfikir...
biarlah hidup begini..
tanpa mereka yang tidak menganggap ku apa-apa...
satu hari nanti...
mungkin satu hari nanti...
mereka akan mencari aku juga...
seperti biasa..
pada waktu mereka susah...
dan aku berharap..
aku masih ada untuk membantu...
dan seperti biasa..
aku hanya wujud apabila ada masalah...



1 comment:

  1. Encik A : Saya nak makan kat sini, sebab semua orang makan kat sini.

    Encik B : Semua nasi kat sini, makan sini la.

    ReplyDelete